17 lis 2021

Kalendarz adwentowy.


|Stwórzmy w aplikacji scratch animowany kalendarz adwentowy. Otwórz aplikację online scratch.mit.edu  Zaloguj się i stwórz nowy projekt

W naszym projekcie wystąpią:

  • Duszki ciastka,
  • Duszki zadania lub wróżby,
  • Duszki śnieżynki,
  • Duszki cyferki – dni tygodnia.

Zadanie pierwsze – tło

Tło możemy pobrać z biblioteki tła wpisanej do programy scratch. Możemy też pobrać tło ze strony pixabay.com

Po pobraniu tła wczytujemy je do naszego projektu.

Zadanie drugie – ciasteczka

W naszym kalendarzu każdy dzień tygodnia adwentowego to jedno ciasteczko. Klikając na ciasto mamy sprawić wrażenie, znikającego ciastko, a ponadto po ukryciu ciastka ma się na ekranie   pojawić obrazek z zadaniem na ten dzień. Może to być też dobra wróżba J

  • Skorzystamy raz jeszcze ze strony pixa
    bay. Tym razem w wyszukiwarce aplikacji wpisz chrismats cake i wybierz ciasteczko. Pobierz je.
  • Teraz wczytaj ciasteczko do naszego projektu. W lewym dolnym rogu najedź na ikonę głowy kotka i wybierz opcję wczytaj duszka.
  • Teraz zmniejsz duszka, bo wczytane przez ciebie ciastko na pewno jest za duże.
  • Po zmniejszeniu ciastka wchodzimy do zakładki kostiumy i duplikujemy ciastko w zduplikowanym duszku wycinamy kawałek ciastka tak, aby powstało wrażenie, że ciasto jet nadgryzione.
  • Duplikujemy nadgryzione ciasteczko i znowu wycinamy jego kawałek.
  • Czynność tę powtarzamy kilkakrotnie.

Gdy już mamy kilka kostiumów "Duszka ciastka" zabieramy się za napisanie dla niego skryptu


 Skrypt ten oznacza, że po kliknięciu zielonej chorągiewki na ekranie pojawi się całe ciasteczko, ale gdy klikniemy na ciasteczko będzie ono zmieniało kostiumy. Każdy kostium zmieni się po upływie pół sekundy. Efekt zmiany kostiumy sprawi wrażeniu znikającego ciastka. 

ZOBACZCIE, ŻE JA DO TEGO SKRYPTU DODAŁAM TEŻ DŹWIEK, KTÓRY RÓWNIEŻ SIĘ POJAWIA PO KLIKNIĘCIU NA CIASTECZKO

  

Zadanie trzecie - Duszek zadania lub wróżby

Kolejne zadania to pobranie obrazka na którym będzie się pojawiała wróżba lub zadanie na dany dzień.

Znowu skorzystamy ze strony pixabay.com. wpiszcie ramka i pobierzcie wybraną przez siebie ramkę. Ja wybrałam taką jak widzicie poniżej. Możecie ja pobrać i wykorzystać w swoim projekcie.


  • Pobierz obrazek ze strony pixabay lub pobierz ten który widzisz powyżej
  • Wczytaj obrazek do swojego projektu w scratchu
  • Zduplikuj obrazek 24 razy
  • kliknij na kostiumy w wpisz zadanie na każdym obrazku ( na każdym inne zadanie) .
Teraz czas na skrypt dla obrazka. Po uruchomieniu programu obrazek musi być niewidoczny. Ma się pojawić dopiero gdy zniknie ciasteczko. Na początku skrypt musi wyglądać tak: 



"Duszek ciasteczko" - uzupełniamy kod

 Teraz musimy wrócić do skryptu napisanego dla ciasteczka i dodać do niego dalszą część kodu.

Napisaliśmy już skrypt dla ciastka, dzięki któremu ciastko znika teraz chcemy, aby pokazał się obrazek z wróżbą musimy wiec  NADAĆ WIADOMOŚĆ do obrazka z pierwszą wróżbą, aby się pokazała na 2 sekundy.

Z kategorii ZDARZENIA wybieramy bloczek NADAJ KOMUNIKAT. Rozwijamy bloczek i wpisujemy nowy komunikat. Niech on brzmi pokaż 1 grudnia




i teraz uzupełniamy kod w obrazku z wróżbą. Nadaliśmy do duszka komunikat, aby się pokazał i zniknął gdy przeczytamy jaka jest dla nas wróżbą na pierwszy dzień grudnia

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz