Już wiecie z poprzedniej lekcji, że pisząc programy w C++ potrzebujemy zmiennych. Poznaliście już zmienną typu INT (integer), która reprezentuje liczny naturalne.
Poznaliście też instrukcje COUT - ta instrukcja powoduje WYŚWIETLENIE na ekranie napisu napisu, lub pokazuje efekt działania programu.
Kolejny typ zmiennych to zmienna STRING
STRING to zmienna, która przechowuje ciąg znaków - ciągiem znaków może by na przykład wasze imię
Jeżeli chcielibyście napisać program, który wyświetli wasze imię należy dodać biblioteką STRING, bo będziemy korzystać z typu string.
Program wyświetlający Wasze imię wyglądałby tak:
Ale gdybyście chcieli, aby program zapytał was o imię, a po wpisaniu z klawiatury imienia pojawiłby się napis
Witaj ........ na kółku informatycznym
(w miejscu kropek pojawi się wpisane przez Was imię)
musielibyście użyć instrukcji CIN - instrukcja powoduje przyjęcie danej z klawiatury.
program wyglądałby tak:
Wchodząc na stronę szczerze mówiąc myślałem, że szybko stąd wyjdę. Wiele podobnych artykułów mnie już zawiodło. Jednak Twój styl wypowiedzi mnie przekonuje i przepraszam za pochopny osąd… Zyskałeś kolejnego czytelnika :)
OdpowiedzUsuń