17 sty 2022

Lekcja 4 -instrukcja CIN i zmienna typu string

 

Już wiecie z poprzedniej lekcji, że pisząc programy w C++ potrzebujemy zmiennych. Poznaliście już zmienną typu INT (integer), która reprezentuje liczny naturalne. 


Poznaliście też instrukcje COUT - ta instrukcja powoduje WYŚWIETLENIE na ekranie napisu napisu,  lub pokazuje efekt działania programu.

Kolejny typ zmiennych to zmienna STRING

STRING to zmienna, która przechowuje ciąg znaków  - ciągiem znaków może by na przykład wasze imię


Jeżeli chcielibyście napisać program, który wyświetli wasze imię należy dodać biblioteką STRING, bo będziemy korzystać z typu string.

Program wyświetlający Wasze imię wyglądałby tak:




Ale gdybyście chcieli, aby program zapytał was o imię, a po wpisaniu z klawiatury imienia pojawiłby się napis 

                 Witaj ........ na kółku informatycznym

                         (w miejscu kropek pojawi się wpisane przez Was imię)

musielibyście użyć instrukcji CIN - instrukcja powoduje przyjęcie danej z klawiatury.


program wyglądałby tak:



Słowniczek

CIN, COUT, STRING, INTEGER

1 komentarz:

  1. Wchodząc na stronę szczerze mówiąc myślałem, że szybko stąd wyjdę. Wiele podobnych artykułów mnie już zawiodło. Jednak Twój styl wypowiedzi mnie przekonuje i przepraszam za pochopny osąd… Zyskałeś kolejnego czytelnika :)

    OdpowiedzUsuń